METAL GEAR SURVIVE
METAL GEAR SURVIVE bygger på METAL GEAR SOLID V:s smygaraction men är en helt ny upplevelse med utforskning och överlevnad. METAL GEAR SURVIVE är en spinoff från huvudberättelsen i METAL GEAR SOLID V, som utspelas i ett underligt, alternativt universum. Skapa en egen karaktär och lär dig att överleva. Skrapa ihop resurser, tillverka vapen, bygg ett basläger och utforska det okända. Skaffa dig den överlevnadskunskap som krävs i den fientliga miljön. I samarbetsläget samlar du ihop ett fyrmannalag som infiltrerar och försvarar områden från horder av varelser. Placera ut förstärkningar och vapenförsvar strategiskt för att få en fördel mot den allt mäktigare fienden. Lagarbete och påhittighet kommer behövas i de här snabba samarbetsuppdragen. *Internetanslutning krävs för att spela spelet.