The Council - Episode 1: The Mad Ones
The Mad Ones är den första episoden av The Councils fem episoder. Skaffa hela upplevelsen med The Complete Season. The Council är ett episodspel olikt alla andra. Det är ett banbrytande äventyrsspel där dina val och din karaktärs utveckling spelar stor roll. Fatta svåra beslut och utveckla en rad färdigheter för att direkt påverka hur historien utvecklar sig. Konsekvenserna är permanenta och det finns ingen återvändo. Dyk rakt in i en berättelse full med intriger med många fängslande karaktärer med mörka hemligheter. Spela rollen som Louis de Richet, medlem i ett hemligt sällskap, efter hans inbjudan till en privat ö utanför Englands kust år 1793. Ett antal gäster, som Napoleon Bonaparte och George Washington, gör honom sällskap. Den ovanliga inbjudan handlar dock om mer än de prestigefulla gästerna. Richets mamma har försvunnit på ön och var och en av de färgstarka personligheterna har sin egna dolda agenda.