The Invisible Hours
The Invisible Hours är ett komplicerat mördarmysterium där spelarna fritt utforskar ett invecklat nät av sammanflätade historier i en vindlande herrgård. En grupp främlingar får en märklig inbjudan från den gåtfulla uppfinnaren Nikola Tesla, som erbjuder dem alla en möjlighet att gottgöra sina mörkaste felgärningar. När den sista gästen anländer till Teslas isolerade laboratorium, hittar de honom död – mördad. Den vanhedrade svenska detektiven Gustaf Gustav svär att hitta mördaren bland de andra gästerna: en blind betjänt, en dömd mördare, världens mest kända skådespelerska, Teslas tidigare assistent, sonen till en förmögen järnvägspatron och uppfinnarrivalen Thomas Edison. Men ingen av dessa personer är vad de verkar vara. Spelaren är osynlig, med frihet att följa efter och observera valfri rollfigur i berättelsen – eller att utforska herrgården efter dolda ledtrådar.