Twin Mirror
Sam Higgs trodde att han var klar med Basswood i West Virginia, men staden var inte klar med honom. När den före detta grävande journalisten återvänder till sin hemort för att ta ett sista farväl av sin bästa vän blir det snart uppenbart att det finns oskrivna kapitel i hans komplicerade livshistoria. Sam måste konfrontera sitt förflutna och slits mellan att bygga nya relationer med de viktigaste i hans liv och avslöja stadens mörka hemligheter med hjälp av sina unika intellektuella förmågor. Men hur vet man vem man ska lita på när man inte ens kan lita på sig själv? De prisbelönta historieberättarna på DONTNOD bjuder in dig till ännu ett äventyr fullt av vändningar. EN FÄNGSLANDE PSYKOLOGISK THRILLER Uppslukas av den mångfacetterade och komplexa berättelsen som skildrar de amerikanska småstädernas osminkade verklighet. I jakten på sanningen nystar Sam upp en rad hemligheter som tar honom till olika stämningsfulla platser i Basswood och låter honom träffa stadens intressanta personligheter. ETT OJÄMFÖRBART INTELLEKT För att lösa mysteriet måste Sam använda sig av samma logiska tänkande och minnestekniker som gjorde honom till en skicklig journalist. Rekonstruera viktiga händelser, gör ett återbesök i hans förflutna och ta till andra metoder för att få reda på sanningen som finns där någonstans inom honom. VÄLJ DIN EGEN VÄG Varenda val, interaktion och upptäckt avgör vilken riktning Sams utredning tar, och hur mycket han är villig att offra i slutändan. Inget beslut är rätt eller fel – följ bara din intuition och dina värderingar och skriv din egen berättelse. VIKTIG HÄLSOINFORMATION En liten andel av befolkningen kan få epileptiska anfall när de utsätts för vissa bilder, däribland blinkande ljus eller mönster som kan förekomma i datorspel. Även personer som inte drabbats av epileptiska anfall tidigare kan ha odiagnostiserade åkommor som orsakar dessa anfall när de spelar spel. De här anfallen har många olika symptom, där ibland yrsel, försämrad syn, ryckningar i ögonen eller ansiktet, ryckningar eller skakningar i armar och ben, förvirring eller tillfällig förlust av uppmärksamhet. Anfallen kan även leda till förlust av medvetande eller kramper som i sin tur kan leda till skador om den drabbade faller omkull eller slår i något. Sluta genast spela och rådfråga en läkare om du drabbas av dessa symptom. Föräldrar bör hålla utkik efter eller fråga om dessa symptom när deras barn spelar, då barn och unga löper större risk att drabbas av dessa anfall. Risken för epileptiska anfall kan minskas genom att sitta längre från skärmen, spela på en mindre skärm, spela i ett väl belyst rum och att undvika att spela när man är trött. Rådfråga en läkare innan du spelar om du eller någon i din släkt drabbats av epileptiska anfall tidigare.