Maid of Sker
Trotsa mardrömmarna om De Tysta. Få inte panik... andas inte ens! Maid of Sker är ett survival horror-spel i förstapersonsperspektiv som utspelar sig i ett avlägset hotell med en blodig och makaber historia från brittisk folktro. Beväpnad med endast en defensiv ljudenhet använder du stealth-taktik för att undvika döden bland en kult av fiender med ljudbaserad AI. Historien utspelar sig år 1898 och med inspiration av den spöklika walesiska berättelsen om Elisabeth Williams är den en berättelse om ett familjeemprium som drivs av tortyr, slaveri, sjöröveri och ett övernaturligt mysterium som kväver hotellets grunder. Utvecklat av Wales Interactive med en berättelse utformad av talangfulla författare och designers som även ligger bakom spel som SOMA, The Bunker och Battlefield 1.