What Lies in the Multiverse
"What Lies in the Multiverse är ett berättelsedrivet 2D-äventyr som bäst beskrivs som en dramatisk komedi. Spelet är fyllt till brädden med komiska upptåg men behandlar samtidigt allvarliga teman som döden, avundsjuka och besatthet. Hela multiversum spårar ur rätt snabbt efter att du upptäcker förmågan att kunna färdas mellan parallella världar. Världarna är alternativa versioner av de olika banorna, med egna teman och fysiska regler. Genom att hoppa mellan dem kan du lösa logiska och rumsliga problem för att ta dig vidare i berättelsen. Omedelbara förvandlingar Vill du byta spelvärld? Du behöver inte vänta på något – det är bara att göra det! Svårt att nå en kant? Bam! Det är bara att byta värld mitt i luften. Vill du inte gå på hal is? Byt till ett universum med fastare mark! Men var försiktig med tyngdlagen… Variationsrik värld Ge dig ut på ett äventyr genom vackra pixelvärld som alla har något unikt att erbjuda. Utforska tempel, städer, hamnar, vildmark och massa annat medan du gräver i multiversums hemligheter. Spännande karaktärer Lär känna ett gäng minst sagt intressanta karaktärer, bland annat din genialiska följeslagare Everett (tänk dig en sarkastisk Albert Einstein). Sen har vi EZ, den mystiska figuren alla minns men ingen kan beskriva. Och ZENITH, en grupp skumma typer som alltid flåsar en i nacken. En gripande berättelse Humorn är ett ständigt tema, men ju längre man kommer i berättelsen, desto mer allvarlig blir den. Räkna med en bergochdalbana av skratt, glädje och sorg."