Tenebris Pictura
Från skaparna av Megaton Rainfall kommer nu det utomkroppsliga actionäventyret Tenebris Pictura. Du är en synsk paranormal utredare som under den viktorianska eran kommer till en dunkel och gåtfull ö full av mystik. Du har bjudits dit av en gammal vän för att undersöka försvinnandet av hans dotter. Snart finner du dig insnärjd i ett oförklarligt mysterium med en ockult sekt och övernaturliga väsen som verkar ha rymt från en egendomlig samling tavlor av okänt ursprung. UTMANA FRÄMMANDE VARELSER Göm kroppen långt från faran medan själen separeras och ställs inför horder av demoner. Undvik deras skurar av ektoplasma och slå tillbaka med din andliga energi… Men det räcker inte! De är så många fler än du. För att splittra fienderna och stoppa dem måste du flytta föremål och strategiskt förbereda omgivningen, upptäcka och lära dig märkvärdiga förmågor och gillra originella fällor. LÖS TRANSDIMENSIONELLA PUSSEL Naturlagarna verkar inte gälla på den här märkliga ön: golv försvinner och leder ner i tomma intet, väggar rör sig, hägringar och ljus skapar nya miljöer på sin väg, världar rör sig inuti tavlor… Utmana dig med ett enormt urval av fascinerande pussel utformade för många olika kreativa lösningar. Pusslen kommer i omgångar och följer inte en rak linje. UTFORSKA EN UNIK Ö Använd pendeln Aeter Pendulum för att hitta mörka krafter på olika platser utspridda över hela ön. Leta i dimhöljda skogar, angripna byggnader och herrgårdar med mörka källare, som verkar ha använts som laboratorium för att experimentera med det paranormala. Använd din synska förmåga för att hitta ledtrådar som avslöjar vad som är på väg att hända på ön… Är du redo att förlora dig själv i en viktoriansk fantasi full av hemligheter och världar inuti världar?