Asterix & Obelix XXXL : The Ram from Hibernia
Keratine, dotter till hövdingen Irishcoffix i Hibernia (vad som idag är Irland), kallar Asterix och Obelix till sin räddning eftersom man behöver hjälp med att stoppa romarnas invasion och ta tillbaka hövdingens älskade gyllene bagge. För det här uppdraget får du styra dina favorithjältar och använda såväl knytnävarna som allehanda föremål för att ta dig fram medan du kastar romare omkring dig! För att gå vidare i det här rena actionäventyrsspelet får du resa genom 6 nya världar och använda föremål omkring dig för att låsa upp dolda vägar och – som vanligt – dänga till romare som står i vägen. 6 nya världar att utforska från Gallien till Hibernia (Irland) i en originalberättelse som med stor respekt inspirerats av de galliska hjältarnas ikoniska universum! För första gången någonsin kan du spela Asterix och Obelix i lokalt samarbete med upp till 4 spelare på samma skärm. Du får en ny spelupplevelse där du kan använda en hel rad olika föremål som du stöter på under resan, men naturligtvis kan du också bearbeta romarna med händerna! Nya stiliga combo- och finish-rörelser finns tillgängliga för att slå dom allihop! Det här spelet har ett högt återspelningsvärde tack vare att utmaningarna på varje nivå kräver skicklighet för att gå vidare och få belöningar. Serieälskare och vanliga spelare kommer också att bli förtjusta av att komma tillbaka till Asterix och Obelix värld genom det här 3D-spelet (fågelvy) med häpnadsväckande grafik och universell humor.