Carnivores: Dinosaur Hunt
Carnivores: Dinosaur Hunt - är en första persons jaktsimulator där du jagar de största och farligaste djur som någonsin existerat - DINOSAURIER. Detta spel är en omarbetad version av det klassiska dinosauriejakts videospelet Carnivores: Dinosaur Hunter, med en ny spelmotor, förbättrad grafik, avancerat dinosauriebeteende och sömlös spelarutveckling. Upplev en ovanlig jaktupplevelse när du spårar upp och förföljer dinosaurier! För att överleva måste du känna maner och beteendemönster av ditt mål. Precis som i riktig jakt måste du alltid vara på alerten och hålla koll på din omgivning. Annars kommer du att sluta sina dagar som Tyrannosaurus lunch om du närmar dig till den i medvind. På ditt jaktäventyr kommer du att besöka vackra men farliga miljöer, varje med sitt eget unika ekosystem. Utforska orörda stränder, täta djungler, steniga slätter och glödande öknar på planeten FMM UV-32. Fördelar av olika miljöer kan användas för att öka oddsen för en lyckad jakt. Du kan gömma sig nära vältrampade stigar och följa djur på deras spår. Det är viktigt att veta vindens riktning, eftersom vissa dinosaurier kan känna lukten av dig. Genom smygande rörelser eller klättring på högland får du en taktisk fördel för att lyckligt jaga de farligaste dinosaurierna som bor på planeten. För en lucklig jakt planera och överväga noggrant din taktik, inklusive val av vapen och utrustning. Kommer du att använda gevär med en stor kaliber, prickskyttegevär eller tyst armborst? Eller bör du kanske ta med dig en pistol för säkerhetens skull? En av de viktigaste sakerna du behöver är din bärbara manick M.I.S.T. - en radar med GPS som kan förenkla målspårning. Det finns även annan utrustning i spelet som du kan ta med dig på jakt för att öka dina överlevnadschanser, till exempel en sprej som maskerar din doft. Du kommer att kunna möta många olika dinosaurier, var och en med unikt beteende och intelligensnivåer - från varelser med ärthjärna till listiga rovdjur med skärpt syn, hörsel och lukt. Varje dinosaurie i vårt spel har realistisk och avancerad artificiell intelligens, så från art till art kommer var och en att reagera olika på dig. Vissa dinosaurier flyr om de ser dig, andra kommer att attackera om de är hotade, och vissa kommer att försöka döda allt som rör sig! Så var försiktig och jaga rov klokt, annars blir du själv byte.