Hexen: Beyond Heretic
Hexen: Beyond Heretic är en förstapersonsskjutare med fantasytema utvecklad av Raven Software och publicerad av id Software 1995. Det är den direkta uppföljaren till det första spelet i serien, Heretic. Handling Medan Sidhe-alven Corvus kämpade mot D’Sparils onda styrkor var övriga två Serpent Riders upptagna med att förstöra andra dimensioner. Du måste som Warrior, Mage eller Cleric besegra de odöda och ta dig an elementargrottsystem och ödelagda vildmarker för att försvara Cronos rike från den andra Serpent Rider, känd som Korax. Spelfunktioner - Spela som en av tre hjältar: Warrior, Mage och Cleric. - Använd övermänskliga krafter och dödliga vapen. - Kämpa dig genom jordbävningar, raserade broar och dimma. - Spåra upp kraftfulla artefakter och lägg mäktiga besvärjelser.