Defunct
Stöder Xbox Play Anywhere: Spela på både Xbox One och Windows 10-datorer utan extra kostnad Defunct är ett indie-äventyrsspel med fokus på smidighet, hastighet och en medryckande värld. Du är en trasig robot som råkar ramla ur ett lastskepp ner på Jorden där robotarna har tagit över. Du måste tillbaka till skeppet innan det är för sent! Till hjälp har du graviteseringsmotorn. Den används för att skapa en separat gravitation runt dig, vilket är drivkraften till din snabbhet. Använd den i nedförsbackar för att accelerera. Men var försiktig, i uppförsbackar saktar den ner dig. Utöver det är världen full av olika boostar, såsom Bränsleblask, som du kan plocka upp och använda för att åka snabbare.