Chicken Police - Paint it RED!
"TRÄFFA KYCKLINGPOLISEN Sonny Featherland och Marty MacChicken var en gång en legendarisk detektivduo som kallades för Kycklingpolisen. Men det var för nästan 10 år sedan och tiderna har gått vidare. Nu tvingas Sonny och Marty att arbeta tillsammans för att lösa ett fall som är konstigare än något de tidigare stött på! BERÄTTELSEDRIVET DETEKTIVSPEL Kycklingpolisen är ett berättelserikt och dialogtungt spel som kombinerar element av visuella romaner och klassiska äventyrsspel. Spelet har mer än 30 karaktärer att prata med och vissa måste förhöras ordentligt. Samla in massor av ledtrådar, bevis och mycket känslig personlig information från de skuggiga figurerna i Clawville för att ta fast dem! UTFORSKA STADEN CLAWVILLE (om och om igen...) Det finns fler än 30 platser att besöka och några av dem kommer att förändras flera gånger under berättelsen. Du kan återvända till tidigare platser vid flera tillfällen, för att hitta dolda hemligheter, träffa nya karaktärer och samla information om världen och dess invånare. EN FILMUPPLEVELSE Kycklingpolisen har en fantastisk visuell stil med riktiga foton och fotorealistiska 3D-bakgrunder, inspirerade av klassiska noir-filmer med animerade inslag. Dess noir-stämning lyfts fram med originalmusik och professionella och mer än 8 timmars talad dialog inspelad av röstskådespelare! Kycklingpolisen är en satir som påminner om stämningen och atmosfären i 40-talets noir-filmer, och likt de bästa noir-filmerna och tuffa detektivhistorier är den så deppig och hopplös att den bara kan serveras med en stor dos cynisk humor."