The Myth Seekers 2: The Sunken City (Xbox Version)
Legenderna berättar om staden Ys, en kulturskatt byggd utanför Bretagnes kust. Den frodades under den vise kungen Gradlons styre, men Ys guldålder varade inte för evigt. Den våldsamma konflikten mellan drottning Tehda och hennes syster ledde till en katastrof och staden slukades av havet. Kungen kom undan med blotta förskräckelsen, men båda systrarna drunknade innanför stadens murar. Det sägs att kung Gradlon fortfarande står på stranden och väntar på att staden ska resa sig ur havet och återförena honom med hans älskade. Amelia, den främsta mytjägaren, skickas till Paris. Där får hon reda på att byrån är i fara. Hon inser snabbt att det kan ha att göra med en mystisk artefakt som hittats nära en plats där den mytomspunna staden Ys kan ha funnits. Följ med Amelia när hon jagar ekon av den legendariska kataklysmen i Paris gränder. Upptäck den dolda sanningen och se till att de mystiska krafter som är ansvariga för den här tragedin förblir vilande. Tiden är knapp! Legenden säger även att när Ys reser sig ur havet ska Paris sväljas i dess ställe.