9 Clues: The Secret of Serpent Creek (Xbox Version)
9Clues: The Secret of Serpent Creek är ett dolda objekt-pusseläventyr med ett helt unikt detektivläge. Det spännande mysteriet blandar inslag från klassisk skräcklitteratur med en noir-stil från 50-talet. En privatdetektiv som jobbar med det paranormala kontaktas av sin vän, den berömda journalisten Helen Hunter. I röstmeddelandet hon lämnar låter hon skräckslagen. Hon befinner sig i kuststaden Serpent Creek och behöver hjälp på en gång. När detektiven anländer till Serpent Creek är vännen som bortblåst. Till råga på allt är stadens gator fulla av ormar, och invånarna går runt som sömngångare. Marken skakas om av våldsamma skalv. Utredningen i Serpent Creek kräver riktigt detektivarbete: hitta ledtrådar och kombinera dem för avslöja sanningen på alla brottsplatser i det nya detektivläget!