Empire of Angels IV
Led en armé av kvinnliga krigare och undersök den förödande farsot som hotar rikets bräckliga fred! För första gången sedan serien startade 1993, släpps nu Empire of Angels som konsolspel! Den senaste delen av den hyllade, taktiska RPG-franchisen är en uppdaterad upplaga av Empire of Angels IV med förstklassig 3D-grafik, turordningsbaserade strategiska kampsekvenser och ett enormt persongalleri av bedårande kvinnliga karaktärer. Empire of Angels IV presenterar Asgård, med dess myter, karaktärer och samhällsstruktur, på ett helt nytt sätt som inte kräver några förkunskaper av spelaren. Politiska intriger med starka fantasyinslag och ett hotande krig balanseras mot sorglösa karaktärsmöten, vardagshumor, fantasieggande speldesign och förmågan att krossa dina kvinnliga krigarfienders rustningar! Du spelar som medlem av en grupp från Namtar som skickas att patrullera Asgård för att utreda den farsot som gör vanliga, fredliga medborgare väldsamma. Er uppgift är också att upprätthålla ordningen och skydda befolkningen mot våldet. Efter att valkyriornas kapten Niya ser ett skinande klot falla från himlen måste hon omvärdera allt hon trodde sig veta om Asgårds historia och rikets bräckliga fred. Tillsammans med sina trogna bundsförvanter och nya vänner, leder Niya teamet på ett världsomspännande uppdrag för att avslöja sanningen, samtidigt som den mystiska farsoten hotar att splittra gruppen.