Monster Hunter Wilds
Förbeställ och få en bonus! 【Förbeställningsbonus】 Få det här bonusinnehållet genom att förbeställa Monster Hunter Wilds: ● Rustningslagerset till jägare: Guild Knight ● Talisman: Hope Charm *Bonusinnehållet ovan kan bli tillgängligt på andra sätt senare. Naturens otyglade krafter löper amok – miljöer förändras drastiskt från en sekund till en annan. Det här är berättelsen om monster och människor och deras kamp för att samexistera i en delad värld. Gör din plikt som jägare genom att spåra och besegra kraftfulla monster. Smid nya vapen och rustningar av de material du hittar på dina jakter och avslöja kopplingen mellan folket i Forbidden Lands och de områden de lever i. Den ultimata jaktupplevelsen väntar dig i Monster Hunter Wilds. Spelets handling För några år sedan räddades en ung pojke vid namn Nata nära gränsen till Forbidden Lands: en outforskad region gillet ännu inte undersökt. Efter att ha hört pojkens berättelse om sin flykt från ett mystiskt monster som attackerade hans by började gillet anordna en expedition till Forbidden Lands för att utreda saken. Resa för att undersöka monstret – ”den vita vålnaden” – och rädda vad som återstår av pojkens by, börjar nu. En levande värld Miljöerna i Forbidden Lands kan förändras drastiskt – vädret skiftar ständigt och plötsligt. Under den karga perioden Fallow och den farliga perioden Inclemency jagar hungriga monster i flock och under Plenty-perioderna finns det många vilda djur ute i naturen. Monster Monstren som lever i de här miljöerna har tvingats anpassa sig efter de dramatiska förändringar som sker och måste använda sina unika egenskaper för att överleva. Under Inclemency-perioden kan du till och med få en glimt av de mäktiga monster som är högst upp i näringskedjan. Jakt När världen runt dem förändras måste jägarna och deras taktik också göra det. De har många vapen och rustningar att välja bland, men måste även lära sig förutse monstrens beteenden och bekanta sig med sin närmiljö. Fokusläget ger jakterna en ny dimension. Rikta attacker eller blockeringar och använd Focus Strikes för att utföra specialattacker som gör stor skada på sår och svaga punkter. Karaktärer Du kommer att möta många som hjälper dig längs din resa, från jaktpartner till andra expeditionsmedlemmar.