The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me
VÄLKOMMEN TILL THE DARK PICTURES En serie av fristående, förgrenande och filmiska skräckspel av studion bakom Until Dawn. Lätta att komma igång med och spela i korta stunder, ensam eller med vänner. The Devil in Me är det fjärde spelet i serien och är den första säsongens final. En grupp dokumentärfilmare får ett mystiskt telefonsamtal som bjuder in dem till en modern kopia av seriemördaren H.H. Holmes ”Murder Castle”. Det är en möjlighet som är för bra för att tacka nej till och kan vara precis det de letar efter för att höja allmänintresset. Hotellet är den perfekta inspelningsplatsen för deras nya avsnitt, men allt är inte riktigt som det verkar. Teamet upptäcker att de är iakttagna och till och med manipulerade, så plötsligt står mycket mer på spel än deras tittarsiffror! Välkommen till mordhotellet! Inget är som det verkar här och bekvämligheterna är att dö för! Utforska varje vrå av World's Fair Hotel med säsongsfinalens helt nya funktioner som föremålshantering, verktygsbaserade pussel och utökade rörelser som att springa, hoppa och klättra. Din död ligger i hans händer Fly från de plågsamma skapelserna av ett ondskefullt monster som har beslutat sig för att bli den dödligaste seriemördaren i USA och överlev detaljerade ”mordrum” där din död ligger i mördarens händer. Spela inte ensam! Utstå fruktansvärda lojalitetstest. Kommer du att riskera ditt eget liv för någon du bryr dig om? Dela din berättelse online med en vän eller överlev med en grupp vänner i offlineläget där 5 spelare delar på en handkontroll. Kan du överlista mördaren och checka ut hela gänget? Alla spelbara karaktärer kan dö eller leva i din version av berättelsen. HA EN TREVLIG VISTELSE Curator's Cut Curator's Cut har nya scener ur de andra karaktärernas perspektiv, med helt nya val och beslut att fatta. Du måste klara huvudberättelsen för att komma åt Curator's Cut.