Cleopatra Fortune släpptes ursprungligen som ett arkadpusselspel av Taito 1996. Detta spel är en kopia av hemkonsolversionen som släpptes 1997. I arkadläget rensar spelare fallande stenar, skatter, kistor och mumier genom att rama in skatter eller röja rader för att få höga poäng. Två spelare kan också spela mot varandra. I mysterieläget kan spelare njuta av historien när de löser 50 problem från Sfinxen. ◆Grundregler ・Inramningar: Använd stenar och väggar för att omringa skatter, kistor och mumier, så kommer alla föremål inuti inramningen att försvinna. Mumier kommer inte att försvinna om de inte är omgivna av skatter eller kistor. Ju fler föremål som försvinner på en gång, desto högre blir poängen. ・Radröjning: Arrangera en rad som består av bara skatter, bara kistor, bara mumier eller bara stenar så försvinner hela raden. ・Kedjor: När flera inramningar och radröjningar försvinner i rad bildar de en kedja. Från två kedjor till stora kedjor, ju fler kedjor det finns, desto fler poäng får man. Fem eller fler kedjor kommer att få speciella bonuspoäng. ・Pyramidstenar: Placera fallande pyramidstenar på skatter, kistor, mumier eller stenar på fältet och alla föremål av samma typ försvinner. ・Allrensning (perfekt): Rensa allt på planen för att få bonuspoäng som är lämpliga för den aktuella nivån. Patora-co kommer att visa upp sin favoritcosplay. ◆Användbara funktioner och alternativinställningar endast tillgängliga i S-Tribute ・Tillbakaspolning Spola tillbaka spelet en viss tid och fortsätt därifrån. ・Långsamt läge Sakta ner spelhastigheten med ett knapptryck. ・Snabbspar/laddning Spara spelstatus när som helst. ・Obegränsade krediter Gränsen för antalet fortsättningar kan inaktiveras, vilket möjliggör oändliga fortsättningar. ・Fallhastighet Ändra blockens fallhastighet. Utöver standardhastigheten kan spelare välja hastigheter från låg till hög. ・Mysterieläge Mysterieläget kan spelas från vilken bana som helst, oavsett om den har blivit avklarad eller inte. ・Skanningslinjer Härmar den nostalgiska CRT-skärmen. ◆S-TRIBUTE Omsläpp av klassiker producerade och utvecklade av City Connection med Zebra Engine under Saturnus-eran. Spela en mängd olika titlar med förbättrade kontroller och nya funktioner.