Genom att kombinera FromSoftwares långvariga expertis inom Mech-spel med deras klassiska actionspelfunktioner, tillför ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON en helt ny actionupplevelse till serien. Dynamiska strider i alla riktningar Spelarna styr sina Mechs i snabba strider i alla riktningar och utnyttjar de enorma nivåerna och rörligheten hos sina Mechs på land och i luften för att säkra segern. Anpassade delar för individuella sätt att strida Anpassa Armored Core-delarna så att de passar en lång rad olika spelstilar. När du väljer olika delar ändrar du inte bara din Mechs attacker, det påverkar också direkt dess rörelser och stridssätt så att du kan lösa varje uppdrag med en unik Mech-strategi. Spännande bosstrider Använd olika offensiva och defensiva taktiker på kort och långt håll för att slå ut mäktiga fientliga bossar.