Xuan Yuan Sword 7
Res genom en fantastisk fantasiversion av ett forntida Kina i detta actionpackade rollspel i 3D! Xuan Yuan Sword 7 är ett actionpackat rollspel med frenetiska bataljer i realtid, intuitiva 3D-presentationer och en mångbottnad, filmisk berättelse. Spelet är en hyllning till Kinas landskap, uråldriga civilisation och kultur, kryddad med landets egna myter och legender, vilka står i skarp kontrast till speldesignens anakronistiska teknologi. Det är en på samma gång mystisk och välbekant värld vi kliver in i. Det är en värld genomsyrad av såväl vetenskap som andlighet – en värld som väntar på att utforskas. Iklä dig rollen som den lugne och pålitlige svärdskämpen Taishi Zhao som gör allt för att skydda sin familj och hitta sanningen bakom den farsot som hotar kejsardömet. Berättelsen bakom Xuan Yuan Sword 7 är djupt rotad i mångtusenårig kinesisk historia och mytologi och utspelar sig i ett kaotisk och mytiskt Kina under den nya Xin-dynastins regeringstid. Under slutet av den västra Han-dynastin trängde Kinas mäktige premiärminister undan kejsaren med löften om en era av fred och välstånd. Tio år senare är löftena dock fortfarande ouppfyllda. Istället har ett decennium av krig och svält lagt Kina i ruiner och rikets enda räddning tycks vara en mohistisk krigare som kontrollerar den mytomspunna Elyseiska skriftrullen. Kan den vetenskapssökande mohisterna återuppliva sina forna storhetsdagar, eller kommer de att försvinna in i historiens glömda skrymslen?