Elevator Action Returns släpptes ursprungligen som ett 2D-sidoskrollande skjutspel av Taito 1995. Detta spel är en kopia av hemkonsolversionen som släpptes av Bing 1997. Välj en av tre medlemmar i specialstyrkorna – Kart Bradfield, Edie Burret eller Jad the Taff – starta sedan spelet. Samla data från alla röda dörrar och fly från banan. När varje bana har avklarats kommer spelare också att kunna spela det första spelet i serien, Elevator Action (endast en spelare). ◆Tips Tryck på skjutknappen nära en fiende för att starta närstrid med bara händer istället för att skjuta. Gör kontinuerliga attacker genom att trycka på skjutknappen två gånger när du spelar som Kart, eller genom att trycka på skjutknappen och sedan omedelbart trycka på hoppknappen när du spelar som Edie eller Jad. Poängen dubblas när en fiende besegras med obeväpnade attacker. Det finns många mål att skjuta på varje bana. Vissa föremål är gömda, och andra rullar och skadar fiender. Poäng kan också fås genom att förstöra föremål på banorna, så förstör många föremål. Att förstöra lysrör eller växlar kommer att släcka belysningen på ett golv under en viss tid, under vilken poängen dubblas. Hissar kan användas vid förflyttning, såväl som attacker. Kasta in ett sub-vapen i en hiss, flytta det sedan för att göra en fjärrattack mot en fiende, eller använd hissen för att krossa fiender. Var försiktig eftersom det också är möjligt att skada spelarens karaktär. ◆Användbara funktioner och alternativinställningar endast tillgängliga i S-Tribute ・Tillbakaspolning Spola tillbaka spelet en viss tid och fortsätt därifrån. ・Långsamt läge Sakta ner spelhastigheten med ett knapptryck. ・Snabbspar/laddning Spara spelstatus när som helst. ・Obegränsade krediter Gränsen för antalet fortsättningar kan inaktiveras, vilket möjliggör oändliga fortsättningar. ・Banväljare Spelet kan startas från vilket bana som helst. ・Ökat helande Öka mängden skada som läkts genom att plocka upp helande föremål. ・Liv Spelarkaraktärens liv kan ökas upp till 9 liv. ・Sub-vapenknappar Sub-vapen används normalt genom att trycka på skjutknappen och hoppknappen samtidigt, men kan ställas in på vilken annan enstaka knapp som helst. ・Ändra mängden skada Du kan ändra mängden skada du tar när fienden träffar dig. ・Behålla samma vapen Du kan behålla ditt maskingevär eller raketgevär till nästa nivå om det fortfarande innehåller kulor. ・Skanningslinjer Härmar den nostalgiska CRT-skärmen. ◆S-TRIBUTE Omsläpp av klassiker producerade och utvecklade av City Connection med Zebra Engine under Saturnus-eran. Spela en mängd olika titlar med förbättrade kontroller och nya funktioner.