Återupplev 2019 års AMA Monster Energy Supercross-säsong med 100 förare i både 450SX- och 250SX-kategorierna, 15 officiella stadion och banor och – för första någonsin – möjligheten att spela med de officiella Supercross-lagen från 2019 års mästerskap i karriärläget. Ta del av en otrolig samarbetsupplevelse i helt nya Compound, inspirerad av de officiella Supercross-testbanorna! Dedikerade servrar har lagts till, så nu är det ännu roligare att spela online! Utmana vänner i en offentlig eller privat lobby eller spela som tävlingschef! Skapa, dela och ladda ner oändligt många banor med banskaparen. Bygg drömbanan eller rösta på och ladda ner din favorit. Tävla som kvinnlig förare och bli nästa Supercross-mästare! Med ny fysik på marken och i luften samt nya förarmodeller och animationer är upplevelsen mer verklighetstrogen än tidigare. Fängslas av Supercross-världen i sitt esse!