Blow & Fly
Spotta ut vatten för att kasta dig fram genom luften och rulla dig hela vägen till friheten. Spela som en blåsfisk i pusselspel baserade på fysikens lagar som kräver att du kan röra dig och sikta synkront. Din ägares stygge son har förstört ditt akvarium och nu är du i desperat behov av vatten! Använd de vattenpölar som ligger utspillda på golvet för att ta dig fram och försök ta dig till toalettstolen. Den kan bli din räddning, men du riskerar samtidigt att bli nedspolad, vilket öppnar upp för ännu större utmaningar som kommer att kräva all din kreativitet och smidighet. Det finns två sätt att ta sig igenom nivåerna i Blow & Fly: att rulla och att blåsa sig fram. Du kan rulla längs med golvet och blåsa ut vatten ur munnen för att katapultera dig i motsatt riktning. Varje gång du slår i golvet igen återfår du en mindre mängd vätska, precis lagom för att kunna ta dig upp i luften igen. Använd den här förmågan för att undvika fallgropar eller vassa pikar och använd hoppdynorna, gravitationsknapparna, nycklarna och vattendropparna för att nå varje vattenfylld fristad. Om du vill överleva måste du bemästra dina färdigheter, utmaningarna blir nämligen allt svårare ju längre du avancerar i spelet!