Running On Magic
Långt långt borta i något magiskt rike springer en magiker hårt för att fly. Grim Reaper är över honom. Som tur är för honom har den klumpiga skördaren inte bråttom. Men hur länge? I Running on Magic tar du kontroll över en desperat magiker på en hinderbana för att undvika Grim Reaper. Hoppa över blobvarelser med dina flygkrafter och överlev till slutet i detta löparplattformsspel med livfull pixelkonst och dynamiskt skapade nivåer. Hoppningsutmaningar. Ta dig fram genom att hoppa över gropar och plattformar i ett spel som är tänkt att vara tillgängligt för alla spelare. Luftinsats. Hoppa, flyt och stampa för att överträffa alla hinder. Samla magi spridd över hela nivån för att ge bränsle till dessa förmågor och anpassa dig till alla situationer. Vackra landskap återgivna i pixelkonst och medryckande musik att följa med. Upptäck var och en av de 5 temavärldarna. En liten berättelse med en humoristisk touch. Möt Grim Reaper när de försöker övertyga magikern att följa med dem och misslyckas varje gång. Du kan njuta av ett enkelt och mysigt äventyr, men om du vill prova själv... 4 olika svårigheter! Lyft utmaningen! Varje läge kommer att påskynda spelet och du kommer att hitta färre pickuper längs vägen. Din guide kommer också att ha mindre hk. I det svåraste läget har du bara en enda träff för att slutföra din resa! Oändligt läge där hastigheten ständigt kommer att öka! Så, kommer du att fly eller ge en hand till vår magiker? Kom och ge dig ut på ett magiskt litet äventyr!