The Bookwalker: Thief of Tales
Stjäl legendariska artefakter och vinn din frihet Etienne Quist, en en gång hyllad författare, förlorar sin förmåga att skriva efter att ha blivit dömd för ett avskyvärt brott. I ett försök att få tillbaka sin status blir han kontaktad av en gangsterboss med ett slugt erbjudande. Allt han behöver göra är att stjäla en rad legendariska föremål från böcker. Ta dig in i fantastiska bokvärldar, var och en med egna unika regler och utmaningar. Gör dig redo för att övertala, lura eller till och med strida med någon som kommer emellan dig och artefakterna. Utforska olika böcker och ändra historierna Varje uppdrag kastar in dig i en helt ny värld: ett medeltida fängelse, ett snötäckta bergstoppar, futuristiskt rymdskepp och mer. Möt invånarna i varje bok och använd dem för att nå dina mål. De är ju inte riktiga ändå ... eller är de det? Du är inte ensam på dina uppdrag. Du kommer att stöta på ett levande inburat bokblad som du adopterar till att bli din medbrottsling och rådgivare. Lös okonventionella pussel från fiktion och verklighet Testa din påhittighet med unika pussel som får dig att tänka utanför ramarna då du reser fritt mellan fantasi och verklighet och samlar värdefulla föremål för att övervinna hinder. Genom att använda den mystiska bläckkraften kan du manipulera objekt med böckerna vilket gör dina interaktioner djupare och låser upp nya vägar att utforska.