Berättelsen om Raidou Kuzunoha XIV, detektivlärling och enastående Devil Summoner, återkommer i denna remastrade klassiker! Åkalla dina demoner för att lösa övernaturliga mysterier och göra dig av med fiender. Som särskild bonus när du förbeställer får du utseendeföremålet Raidou Glasses. De här glasögonen var populära under Taishoperioden och ger honom en charm som är omöjlig att motstå. *Förbeställningsbonusen ges för köp som görs före kl. 00.00 lokal tid, torsdagen den 19 juni 2025. Ta dig an århundradets fall i denna klassiker från ATLUS som du bara måste spela. Studion bakom Shin Megami Tensei har skapat en remaster av ”Devil Summoner: Raidou Kuzunoha vs. The Soulless Army” med uppfräschad grafik, bekvämlighetsuppdateringar, nya röstskådespelare och ett omarbetat stridssystem! Taisho 20, i huvudstaden … En ung arvtagerska kontaktar Narumi Detective Agency med en märklig förfrågan ... att döda henne. Utan någon vidare förklaring blir flickan kidnappad. Detektivlärlingen Raidou Kuzunoha XIV, som extraknäcker som Devil Summoner med uppdrag att skydda huvudstaden, tar sig an fallet. Raidou undersöker hela staden, vilket även omfattar att gå in i Dark Realm – en farlig brytpunkt mellan den verkliga världen och underjorden där demoner finns i överflöd. Spela som Raidou Kuzunoha och samarbeta med dina allierade demoner för att lösa de mysterier som blockerar din väg. Det som började som ett fall med en försvunnen person utvecklas snart till en konspiration som kommer att skaka inte bara huvudstaden, utan hela nationen. HUVUDINNEHÅLL En förbättrad, men trogen remaster: Den övernaturliga action-RPG-klassikern återvänder, omarbetad med bättre grafik, ljud och stridssystem för moderna konsoler, samtidigt som den är trogen originalspelets stil. Ett helt nytt användargränssnitt, fullständigt röstsatt, utökade 3D-miljöer och mycket mer bjuder både veteraner och nykomlingar på en nostalgisk och spännande spelupplevelse. Ett övernaturligt deckaräventyr: Låt din inre detektiv komma till sin rätt i ett gripande, övernaturligt äventyr med en charmig samling komplexa karaktärer. Avslöja sanningen bakom den hemliga konspirationen som pågår kring huvudstaden och som kommer att få oväntade vändningar. Använd både ditt sinne och dina demoners kraft för att vända på varje sten. Ett fantastiskt mysterium från Taishoperioden: Navigera på de historiska gatorna under det fantastiska 1930-talet i Tokyo eller dyk in i det skrämmande Dark Realm där demoner ligger och väntar. Med över 120 demoner att åkalla är det viktigt att välja allierade på ett klokt sätt för att förhindra att mänskligheten förtärs av mörkret.