Horned Knight
Horned Knight är en utmanande 2D-actionplattformare där du måste övervinna all rädsla, fiender och fällor som Hero Knight. Skriv om ödet med ditt pålitliga svärd, unga riddare – rikets framtid hänger på det! Horned Knight återinsätter arkadspelets guldålder i en hardcore, retroformad 2D-actionplattform som inte slår några slag. Spela som hjältariddaren och använd ditt svärd för att befria slottet från oroar och odöda som lurar i mörkret. Horned Knight är utrustad med flera nivåer, lyhörd kontroll och pusselliknande strid, och ger dig spelaren att erövra unika pixelkonsthinder med stöd från generösa kontrollpunkter och ett uppfriskande soundtrack. I Horned Knight är beräknad rörelse och smidighet nyckeln. Ett litet felsteg kan leda till att du dör genom 32 pulserande nivåer och erbjuder olika utmaningar från eldkula med skelett till giftiga ormar, spikfällor, lavapooler och mycket mer! Tillgängliga och lyhörda kontroller gör det enkelt att hoppa, luftstreck och skära dig igenom ett område. Behärska hoppväggens klättringsteknik och tidsinställda snedstreck för att säkerställa att din hjälte räddar det större riket! Se till att hålla fast i riddarens hjärtstycken; hans liv beror på det! Övervinna gigantiska bossar och avslöja hemligheter som leder till okända vägar för att hitta fler hjärtstycken, så att du kan fortsätta på ditt fantastiska äventyr. Om dina hjärtstycken tar slut är det tillbaka till den sista kontrollpunkten för att bevisa ditt värde, riddare!