Skautfold: Into the Fray
Kejsarinnan Eleanor har skickat ut dig och fyra andra riddare för att undersöka rapporter om en rebellgrupp och en försvunnen kunglighet. Lyckas ni värja er mot dimman? Into the Fray är ett snabbt actionskjutspel i stil med Doom och Dark Messiah. Fokus ligger på snabba och blodiga strider med tillfredställande feedback och reaktiva miljöer i en Lovecraft-inspirerad berättelse om inbördes konflikter. Into the Fray ingår i Skautfold-serien och är en fristående uppföljare till Usurper och Shrouded in Sanity. Berättelse Berättelsen utspelar sig på ön Portland 1899. Spela som Hito, imperiets tredje riddare, för att undersöka mysteriet med den försvunna kungligheten och rebellgruppen Sons of Washington. Se upp för den annalkande dimman och led öborna i kampen mot rebellerna och deras fruktansvärda allierade! Spelupplägg Utforska gator fulla av lik och fuktiga grottsystem, eller rensa upp hemliga underjordiska tunnlar på de ritualer som kallar på dimman. När du letar efter ett sätt att stoppa förödelsen lär du snubbla på några av öns mörkaste hemligheter. Välj bland olika förödande vapen i världsklass: handkanoner, trippelpipiga hagelgevär och till och med prototypvapen från självaste Nikola. Förstör i princip allt – sparka omkull oljefat och sätt eld på dem, eller varför inte sparka in fiender i fällor? Kroppsdelar och bråte stannar kvar i världen och skapar större inlevelse när du röjer, sliter och spränger dig till seger!