Dungeonoid 2 Awakening
Spräng block på vägen mot seger i en äventyrlig mix av nostalgiska spelgenrer! Dungeonoid 2 Awakening, ett topdown-äventyr i pixelkonst-stil med retrokänsla, är en blocksprängande spinn på klassisk dungeon crawling! I den här genre-mixen väljer du mellan fyra rollspelsklasser, var och en med unika stats och speciella färdigheter, och ger dig sedan iväg på ett uppdrag för att segra över ondskan genom att kontrollera en svävande plattform för att studsa ett magiskt klot mot måltavlor längs vägen. Flytta plattformen åt vänster eller höger på botten av skärmen och studsa klotet för att hålla igång det. Om klotet flyger förbi dig, förlorar du ett hjärta. Men oroa dig inte, genom att använda klotet för att förstöra väggar, gravstenar, fiender och mer, får du powerups och modifikationer att falla ner mot din plattform. De kan hela dig, förminska dig, ladda upp ditt klot för starkare attacker och mycket mer! Ladda upp din specialattack för att utföra särskilt effektiva besvärjelser och attacker mot stora, blockiga bossar innan de sätter stopp för ditt äventyr!