The Mermaid of Zennor
Stig in i den förtrollande och mörka världen i "The Mermaid of Zennor", en visuell roman inspirerad av den klassiska sagan med samma namn, men som utspelar sig i dagens England. Den här sagan är till för dem som finner skönhet i mörkret, en berättelse som kommer att fängsla dig ända till slutet och som berör vuxna teman som trauma, psykisk ohälsa och besatthet. Följ Lilac när hon kämpar för att finna hopp i sitt miserabla liv och bara förlitar sig på sin äldre bror Jesse. Men hennes glädje över att Jesse återvänder till jul blir kortvarig när hon får höra talas om en märklig och ondskefull förtrollning som har snärjt hennes brors hjärta. När Lilac blir uppslukad av sin besatthet att befria Jesse, blir hon uppslukad av mörkret och avslöjar djupet i sitt eget sinne i denna hemsökande berättelse.