The Dark Eye: Chains of Satinav
Möt ditt öde! I Andergast, vars invånare anses vara ökänt vidskepliga, väntar Kung Efferdan på ett statsbesök med högt uppsatta dignitärer. Kungariket har i flera århundraden legat i fejd med grannlandet Nostria, men nu har de första stegen tagits mot en varaktig fred. Men plågsamma kråkor bekymrar kungen, eftersom fåglarna uppträder ovanligt aggressivt och till och med attackerar människor. Dessutom finns det en del av invånarna i Andergast som svär på att kråkorna ger dom mörka mardrömmar. När de aggressiva varelserna till och med tar sig in i slottet, söker kungen efter en skicklig fågelfångare - en möjlighet för den unge Geron att visa att ryktet om otur som förföljt honom sedan barndomen är oförtjänt. Efter en audiens hos kungen tilldelas han detta prestigefyllda uppdrag. Men, uppgiften visar sig inte bara oväntat svår, utan den visar sig även vara det första steget i det största äventyret i hans liv, vilket kommer att leda honom till gränserna för det kartlagda Aventuria och bortom det. Med en över 25 år lång historia, är The Dark Eye ett av Europas mest välkända rollspelsvarumärken. Utöver de populära pappersbaserade rollspelen, har TDE även inspirerat en serie framgångsrika datorspel. I the Dark Eye: Chains of Satinav kan spelarna fördjupa sig i Aventurias värld, där de får uppleva en otrolig historia och utforska länder som aldrig tidigare funnits med i ett datorspel i TDE-serien.