Trails and Traces: The Tomb of Thomas Tew
1695 förföljde Thomas Tew och hans piratbesättning ett av stormogulens skepp. Piraternas skepp, The Amity, gick till attack mot det jagade skeppet, Fateh Muhammed. Tew träffades av en kanonkula i magen och dog där han stod. Eller? Nutid. Detektiven James Labbet undersöker ett fall med en försvunnen person, vilket oväntat leder in honom på legenden om piraten Thomas Tews och hans öde. Det visar sig snart att han inte är den enda som försöker komma till botten med vad som egentligen hände ... Använd dina detekteringsfärdigheter och alla andra medel som du har till ditt förfogande för att hitta information. Innehåll * Peka-och-klicka-äventyr inspirerat av klassikerna. * Hojta på intet ont anande personer med megafonen för ledtrådar och extra underhållning. * Originalljudspår och jukeboxläge. * En extra dos humor!