Age of Empires IV: Anniversary Edition
Den prisbelönta och bästsäljande strategiserien fortsätter briljera med Age of Empires IV: Anniversary Edition, som firar ett år av entusiastiska spelare världen över. Utkämpa ännu fler storslagna historiska strider som gjorde världen till vad den är idag. I Age of Empires IV: Anniversary Edition får du utöka ditt imperium på både välbekanta och nya sätt, i stora landskap i vacker 4K-grafik. Upplev realtidsstrategi på en ny nivå i den här nya jubileumsutgåvan, som har massor av nytt gratisinnehåll som nya civilisationer och kartor, fler speluppdateringar och språk samt nya bedrifter, utmaningar, gliringar och fusk – allt till ett riktigt bra värde, med mer hisnande historia än någonsin tidigare! Två nya civilisationer, 8 nya kartor: Led de mäktiga malierna från Västafrika – en av historiens rikaste handelsnationer – och fokusera på att bygga upp en stark ekonomi via malmbrytning och guldinvestering. Eller prova ett av tidernas längst bestående imperier, Osmanska riket, med sin välutbildade militära styrka. Riket har stora bombarder: spelets största krutbaserade belägringsvapen i form av mäktiga kanoner som krossar alla fiender som står i din väg. Anpassa spelet med moddar (beta): Skriv din egen historia med kraftfulla skaparverktyg i den senaste versionen av moddredigeraren. Ta fram dina egna sammandrabbnings- och flerspelarkartor, gör unika uppdragsscenarier, skapa datadrivna finjusteringspaket och kom på nya spellägen till Age of Empires IV. Tillbaka till dåtiden: Upptäck hur historien format nutiden genom att uppleva vackra historiska miljöer i 10 vitt skilda civilisationer från olika delar av världen – från engelsmännen till kineserna och Delhisultanatet – på din marsch mot seger. Bygg städer, hantera resurser och led trupperna i strid på land och hav i 4 olika kampanjer med 35 uppdrag som omfattar 500 års historia, från den mörka tiden fram till renässansen. En tidsålder för alla: Age of Empires IV gör det lätt för nybörjare att komma in i spelet tack vare ett handledningssystem som lär en realtidsstrategins grunder, samt ett berättelsedrivet kampanjläge utformat för dig som spelar för första gången. Du kommer igång och når framgång snabbt och smidigt, samtidigt som du som är erfaren spelare också får dig en utmaning med den nya spelmekaniken samt utvecklade strategier och stridstekniker. Utmana hela världen: Gå online och tävla, samarbeta eller iaktta matcher med upp till 7 vänner i PvP- och PvE-flerspelarlägen med rankade säsonger med mera! Välj din egen väg mot storhet med historiska gestalter: Upplev Jeanne d'Arcs äventyr i hennes kamp om att besegra engelsmännen eller led mäktiga mongoliska trupper som Djingis khan på hans erövringståg runtom i Asien. Valet är ditt – och varje beslut du tar påverkar historiens vingslag.