Expeditions: Rome
Roms framtid ligger i dina händer: vilket arv lämnar du efter dig? Ta dig an rollen som en ung legat vars far blivit mördad av en okänd politisk motståndare, vilket tvingar dig att fly Rom och ta din tillflykt till en militärkampanj för att kuva ett grekiskt uppror. Ett steg i taget förbättrar du din militära förmåga, låter striderna stärka dig och blir den legat som alla lär sig att både respektera och frukta. I Expeditions: Rome får du utöva Roms vilja genom dina handlingar på över världen, från Greklands ljusblå kuster till Galliens djupa skogar. Besluta hur folk kommer att se på dig, och på Rom. Kommer du att styra med järnhand eller tala med en silvertunga? Kommer du att omfamna Republikens politiska arv eller gå din egen väg genom den romerska senatens komplexa politik. Varje beslut är viktigt när du avgör ödet för din legion, dina följeslagare och för hela Rom.