Asterix & Obelix: Heroes
Året är 50 f.Kr. Gallien är helt ockuperat av romarna. Eller inte helt ... En liten by med okuvliga galler står fortfarande emot inkräktarna. ANVÄND DINA KORT ISTÄLLET FÖR NÄVARNA Slåss med hjälp av korten, uppgradera dina hjältar och utöka din kortlek under äventyrets gång. Varje kort har specifika egenskaper, från att göra stor skada med en bautasten till att läka en hjälte med en av Miraculix trolldrycker! Det är upp till dig att anpassa dig efter varje runda och fatta rätt beslut, så att du kan grusa de galna romarnas planer. ASTERIX, OBELIX ... OCH ÖVER 20 IKONISKA KARAKTÄRER FRÅN SERIETIDNINGEN Asterix och Obelix är givetvis här, och så även hela byn och deras vänner, samtliga redo att bege sig ut på ett äventyr. Spelmannen Troubadix, trogna Idefix, fiskhandlaren Crabbofix och till och med drottning Kleopatra: samtliga är redo att strida! Upp till 24 hjältar att låsa upp, samtliga med en ultimat förmåga och unika egenskaper. TEUTATES SKATT Byn är återigen under hot ... Ceasar är ute efter en skatt som kommer att låta honom erövra ALLA galler. Asterix, Obelix och deras vänner måste hitta den innan han gör det för att grusa hans planer. Men var försiktig, för vägen framför er är full av faror. Använd dina kort smart för att lyckas undvika romarnas fällor. Under ditt äventyr kommer du att färdas genom sex regioner som fans av serierna lär känna igen, samtidigt som du givetvis tar dig an de romerska legionerna såväl som pirater, egyptier, vikingar och till och med vilda djur.