Townsmen - A Kingdom Rebuilt
Välkommen ers höghet! Vidsträckt mark ligger för nybyggarnas fötter och bara väntar på att intas. Skicka arkitekter och byggare för att planera och bygga en stad, men skicka även hantverkare så att de kan såga till trä och bryta malm. Se till att odlingarna ligger på bördig mark, så att det finns tillräckligt med mat till alla hungriga invånare. Kronan är din: Led ditt folk under de första stegen från en liten by till en stor medeltidsstad med hundratals invånare. Townsmen - A Kingdom Rebuilt är ett strategispel där man bygger en medeltida stad. Det har ett komplext ekonomiskt system där du behöver bygga upp produktionslinjer, ha effektiv handel och hitta en balansgång mellan skatteintäkter och att hålla invånarna nöjda. Samtidigt ställs staden inför utmaningar som kommer med årstiderna med vattenbrist på sommaren och att det inte går att odla på vintern. Det finns mängder av olika byggnader och många slags jobb för invånarna så att du kan övervinna det och andra hinder. Bygg militärbaracker så att staden kan försvara sig mot brutala banditattacker eller värva en läkare till sjukstugan för att bekämpa pesten. Brandmän, jägare, bönder, smeder och många andra hjälper dig att bygga upp ett stabilt samhälle. Skaffa erfarenhet till alla dina åtaganden som landshövding och använd den för att forska efter effektiviseringar och tekniska framsteg. The Seaside Empire Det nedladdningsbara innehållet The Seaside Empire ingår och med det kan du börja resan mot Medelhavet direkt! Bygg vidare på det befintliga spelupplägget med nya byggnader, till exempel fästningen så att det blir enklare att försvara sig, hamnen vid kusten så att du kan förbättra handeln eller värdshuset som hjälper dig att tjäna pengar på en vacker stad. Det finns mängder av nya dekorationer och andra användbara byggnader så att du kan skapa precis den medeltida kuststad som du alltid har drömt om. Det nedladdningsbara innehållet The Seaside Empire lägger även till ett nytt djup med svåra moraliska beslut och val i de nya berättelserna. Lyssna på avkopplande nya låtar och låt dig förföras av stämningen längs Medelhavskusten.