Anodyne 2
Anodyne 2: Return to Dust kombinerar 3D-spelens hisnande skala och filmiska berättande med den rena design och snabba tillfredsställelse som ett actionäventyr i 2D ger. Utforska kusligt vackra miljöer, samtala med främlingar och få både vänner och minnen längst vägen. Öborna på Nya Theland har infekterats av nanodamm som förvränger deras känslor och begär. Du spelar som Nova, en nanostädare som har till uppgift att söka upp de sjuka och krympa i storlek så att hon kan ta sig in i deras kroppar och suga upp naonodammet. Res genom städer, dalgångar och ödemarker i naturlig storlek och krymp för att besöka olika minilandskap – allt från snötäckta dalgångar upplysta av norrsken till olycksbådande vulkaniska byggarbetsplatser vars konststilar påminner om de klassiska konsolspelens 16- och 32-bitarsdesign. Innehåll * Utforska sagolika landskap i 2D och 3D och förvandla dig till en bil för att snabbt kunna ta dig långa sträckor * Följ den gripande berättelsen om Nova nanostädaren * Res genom pixlade, lo-fi-landskap skapade av Marina Kittaka * Inspireras av fler än 50 låtar från otaliga genrer komponerade av Melos Han-Tani * Skapat av Analgesic Productions (Melos & Marina) duon bakom Anodyne 1, All Our Asias och Even the Ocean!