Buildings Have Feelings Too
Old Pete, ”Skeppsvarvet”, håller på att rivas. Han blir först bland sina vänner att försvinna. Det var oväntat och alla är lite oroliga. Att vara gjord av tegel och murbruk betyder inte att man inte har sina egna saker att oroa sig för. Det här brokiga gänget med vänner var här, redan från början, när det verkligen blev en stad. De förde med sig branschens giganter, hundratals jobb och hundratals fler hus. Men Linneväveriet har inte fått in så många tygbeställningar i år, Magasinet förlorade ännu ett kontrakt till grannstaden och Gamla banken har börjat få ekonomiska problem. Något står inte riktigt rätt till. Förändring kommer. Vad händer om de är härnäst? Som tur är finns du, Hotell Halvvägs, till hands för att hjälpa till och försäkra alla om att saker och ting kommer att ordna sig. Men det som börjar som olika småjobb leder i slutändan till fler problem, då historien går framåt snabbare än du kan hänga med. Buildings Have Feelings Too! är ett spännande nytt stadsbyggarspel som handlar om byggnader och staden de bor i. Tänk dig en stad där byggnader kan gå omkring och prata med varandra. Var och en har sina egna ambitioner, förhoppningar och farhågor. För det mesta försöker de bara komma överens med varandra och klara sig genom vardagen. Bygg upp din stad till ett livfullt storstadsområde med en uppsättning affärer, kontor, nöjesanläggningar och bekvämligheter för att hjälpa dina byggnader att frodas – annars riskerar de att rivas för alltid.