Endless Legend
En ny soluppgång, ännu en arbetsdag. Mat måste odlas, industrier byggas, vetenskap och magi utvecklas, och rikedomar samlas in. Dessa enkla jobb drivs dock av nödvändighet, för din planet har en historia av oförklarlig apokalyps, och vintern du precis överlevde var den värsta någonsin. Ett faktum som även var sant för de fem tidigare. I takt med att du upptäcker din världs förlorade hemligheter och mysterierna med de legender och ruiner som existerar lika mycket i verkligheten som i ryktena kommer du förstå att du inte är ensam. Andra folkslag kämpar också med att överleva, att växa, och kanske till och med erövra.