Fishing Sim World: Pro Tour presenterar ett karriärläge där du arbetar dig upp till att bli elitfiskare. Tävla mot över 100 av världens bästa fiskare, som Ali Hamidi i karp-, abborre- och rovfiskfiske. Lås upp sponsorerbjudanden, få karriärbelöningar och följare på sociala medier. I det specialanpassade flerspelarspelet får du själv bestämma vilka regler som ska gälla när du tävlar mot kompisar online. Välj olika alternativ som antal omgångar, matchlängd och fångstarter. Delta i onlineturneringar som ingår i Dovetail Fishing League för att försöka vinna den eftertraktade titeln Månadens fiskare. Använd all din skicklighet och taktik för att bemästra de 10 olika fiskeplatserna som t.ex. de berömda karpsjöarna Gigantica och Manor Farm vid Linear Fisheries. Pröva hundratals olika utrustningsföremål från över 50 samarbetspartners som Korda och RidgeMonkey i jakt på 29 olika fiskarter, var och en med sitt eget beteendesystem och som påverkas av saker som väder och tid på dygnet.