Hokko Life
Kliv av tåget i byn Hokko och känn dig som hemma! Den här stillsamma byn behöver din hjälp med att bli en charmig landsort som alla älskar. Greppa hammaren och penseln och gör dig redo att designa, bygga och dekorera hus åt alla dina nya vänner! Släpp lös kreativiteten! Stäng in dig i den dammiga gamla verkstaden och låt kreativiteten flöda! Tillverka material och kombinera dem som du själv önskar för att bygga nya möbler och föremål. Samla blommor, blanda till färger och använd dem för att designa tapeter, golv och till och med kläder! Är du sugen på en industriell möbelkollektion, eller kanske en uppsättning färgglada blommiga tapeter? Med verkstadens hjälp får du total frihet att skapa en by dina invånare kommer älska. Innehåll TILLVERKA: Ge dig ut i skogen eller den övergivna gruvan för att samla resurser. Ta med dig det du samlar på dig tillbaka till byn och tillverka material du kan använda till dina egna skapelser. DESIGNA: Samla material och ge dig in i verkstaden för att sätta din egen prägel på alla spelets föremål. Använd ritbordet för att bygga egna möbler och blanda olika former och material i en enkel men kraftfull redigerare. MÅLA: Sätt på dig overallen, ta fram penslarna och sätt färg på tillvaron. Du kan designa tapeter, golv och till och med t-shirts som du och byborna kan ha på dig. Få alla i byn att klä sig i din unika stil! BYGG: Anlita den lokala byggaren och börja expandera byn. Sätt ut byggnader efter behag och gör dem redo för inflyttning. DEKORERA: Anpassa alla hus interiör och exteriör, välj design och placera möbler för att bygga ett hem dina nya vänner älskar. ODLA: Gör marken till odlingsplats för grönsaker och andra växter och använd dina gröna fingrar för att odla och sälja de bästa varorna. FISKA: Tillbringa en tyst morgon vid någon av Hokkos fiskeplatser och bygg upp en fisksamling. Fiskarna har unika beteendemönster, så du måste variera din taktik. Varje ny fångst bjuder på en ny utmaning. SAMLA INSEKTER: Det finns mängder av insekter som flyger och kryper runt i Hokko. Håll ögonen öppna, för man vet aldrig vad som gömmer sig i nästa buske!