South of Midnight
Från skaparna av Contrast och We Happy Few är South of Midnight ett fängslande action-äventyr i tredjepersonsperspektiv, beläget i den amerikanska djupa södern. Som Hazel kommer du att utforska söderns mytologi och möta varelser ur sydstatlig folklore i en makaber och fantastisk värld. När en katastrof drabbar hennes hemstad, kallas Hazel att bli en vävare: en magisk lappare av trasiga band och själar. Med dessa nya förmågor konfronterar och underkuvar Hazel farliga varelser, löser mysterier i sin egen familjs förflutna och - om hon har tur - hittar hon en plats som känns som hemma. EN MÖRK MODERN FOLKSAGOHISTORIA När en orkan slår mot Prospero, dras Hazel in i en sydgotisk värld där minnen blir verklighet och påbörjar en resa för att rädda sin mor och skydda sin hemstad. I denna moderna folksagohistoria behöver Hazel balansera familjens vikt, historia och arv med sin egen identitet. MÖT MYTISKA VARELSER Använd en uråldrig kraft för att återställa varelser och avslöja de trauman som plågar dem. Utför vävmagi för att bekämpa destruktiva Haints, utforska de olika regionerna i södern och återväv revorna i den stora väggen. DEN GOTISKA SÖDERNS SPÖKLIKA SKÖNHET Upptäck det frodiga och förfallna grevskapet Prospero och dess invånare. Upplev en unik visuell stil, gripande berättelser och förtrollande musik inspirerad av söderns rika och komplexa historia.