Ufouria: The Saga 2
Upyo! Allt bra sen sist? SUNSOFT:s Ufouria är tillbaka! - Klassikern Ufouria i helt ny skrud! Kliv in i en handgjord tygvärld tillsammans med originalgänget i en nyversion av det sidscrollande actionspelet Ufouria, där utforskning ligger i fokus. Det är så klart jättekul även för dig som aldrig spelat originalet! - Ge dig ut på äventyr i en handgjord, knasig värld i Ufouria! Välbekanta karaktärer och banor från originalspelet är tillbaka, men nu i tyg istället för pixelgrafik. Dessutom används pärlplattor som en snygg vinkning till originalets pixelperfektion. Du som spelat originalet kan ha kul med att försöka hitta likheter och skillnader! - Nya banor varje gång du spelar! Originalspelets banor slumpas nu om varje spelsession, så du bjuds ständigt på nya utmaningar! De nya karaktärerna i gänget låter dig dessutom ta dig till fler områden – bland annat ställen som inte fanns i originalet. - Popooner är nu ett jätteeffektivt rengöringsmedel! Spelet har fått en ny fiende i form av bumyon, som klibbar sig fast i allt och alla och är rätt jobbiga – men som tur är kan Hebe och gängen slå tillbaka dem med sina popooner. Städa undan alla bumyon som skräpar ner planeten och sätt stopp för Utsujins ondskefulla planer! *Besök Hebes nya hus! *Möt sällsynta karaktärer som hittills bara synts i Ufouria-illustrationsböcker! *Spelet har en samlingsfunktion som lär dig mer om fienderna och deras bakgrund!