HeXen II
Hexen II är en mörk förstapersonsskjutare och RPG med fantasytema utvecklad av Raven Software och publicerad av id Software 1997. Det är det tredje spelet i Heretic/Hexen-serien och den storslagna avslutningen på Serpent Riders-trilogin. Handling Apokalypsens fyra ryttare lurar i skuggorna framför dig. De är Död, Pest, Svält och Krig. De är roten till all ondska, men de är ditt minsta problem. Den sista av de tre Serpent Riders, Eidolon, lever fortfarande. Som den magianvändande Necromancer, smygande Assassin, defensiva Crusader eller offensiva Paladin måste du besegra de mörka generalerna och deras helveteslegioner innan du kan möta ärkefienden Eidolon och försöka stoppa hans vilda anfall. Om du väljer fridens väg kommer du garanterat att dö. Spelfunktioner - Välj mellan fyra klasser: Paladin, Crusader, Assassin och Necromancer. - Upplev Quake Engines äkta polygonbaserade modellering för de mest realistiska och detaljerade miljöer du någonsin sett 1997. - Få särskilda besvärjelser, krafter och 32 nya vapen. - Skaffa erfarenhet och gå upp i nivå för att få fler hälsopoäng och lås upp förmågor som ökad hastighet, eldkraft och längre hopp. - Kämpa dig igenom fyra demonhärjade världar med unika teman: Medeltida Europa, Antikens Egypten, Mesoamerika och Grekisk-romersk. - Möt onda Knight Archers, Fire Imps, Were-Jaguars, Skull Wizards och många andra fiender. - Spela tillsammans med vänner eller kämpa mot dem i en blodig deathmatch. Har stöd för upp till 16 spelare via LAN och online.