Raji: An Ancient Epiс
Historian i Raji: An Ancient Epic börjar med ett nytt krig mellan demonerna och gudarna. I ett försök att hämnas på gudarna för att ha besegrat och förödmjukat dem i senaste stora kriget för tusen år sedan har demonerna utmanat gudarna, genom att invadera den mänskliga världen och hota med att utrota den. Mänskligheten, som trodde att deras fiender blivit fullständigt besegrade i senaste kriget, för tusen år sedan, levde i en falsk känsla av trygghet, och hade totalt glömt bort alkemins sätt, då de levde i fred. Då de inte kunde försvara sig själva, föll både städer och fort och lämnade människorna i demonernas händer. Mitt i allt kaos, då städer och fort föll, och små barn rövades bort från sina hem, väljer gudarna en ung flicka vid namn Raji att bli den mänskliga rasens enda försvarare. En syskonsaga Upplev en syskonsaga. Raji och Golu är syster och bror som separerats av de anfallande demonerna och befinner sig nu mitt i det stora kriget. Raji har tagit det till sin uppgift att hitta sin bror och sätta stopp för det här skoningslösa kriget. Det kan dock bara ske om hon lyckas bryta ner demonernas mäktige herre Mahabalasuras kraft och krigslist. Fantastisk grafik Med inspiration från indisk mytologi såsom Mahabharata och Ramayana samt från den medeltida arkitekturen av Rajasthan ger Raji: An Ancient Epic en uppfriskande ny stil till actionäventyrens scenbild! Varje vrå av spelets omgivning har ritats i Pahari-stil och kombinerar handmålade texturer, framställda i 3D vilket ger Raji: An Ancient Epic en fantastisk och unik grafikkvalitet som sällan ses i spel. Taktisk strid Olika vapen och krafter som gudarna ger Raji står till ditt förfogande. Det är av stor vikt att du behärskar dem alla då de demoniska horderna skickligt anpassar sig till alla situationer. Trishul kanske passar i en strid, medan den kraftfulla Sharanga-bågen är perfekt för nästa. Ett universum som utspelar sig i antika Indien Nu kan du för första gången uppleva ett spel som utspelar sig i antika Indien, genomsyrat med indisk och balinesisk mytologi. Du finner dig själv omsluten av antika Indien där alla vrår bara ber om att utforskas. Upplev en syskonsaga där du befinner dig mitt i gudarrnas krig, med allt från förtrollande historier från spelets lärdom till fullpackade strider mot hänsynslösa demoner och bossar, antika pussel och massiva fort och palats.