Heretic: Shadow of the Serpent Riders
Heretic: Shadow of the Serpent Riders är en mörk förstapersonsskjutare med fantasytema och besvärjelser som utvecklades av Raven Software och publicerades av id Software 1994. Det här första spelet i Heretic/Hexen-serien innehåller det ursprungliga basspelet Heretic och expansionen Shadow of the Serpent Riders. Handling Tre bröder kända som Serpent Riders använde sin kraftfulla magi för att erövra och fördärva de sju kungadömena i riket, vilket störtade riket i krig och kaos. En ras av alver som kallas Sidhe gjorde motstånd och brännmärktes som hädare. På väg att förlora kriget offrade Sidhes äldste sig själva och alvernas huvudstad för att förgöra de sju kungarna och deras arméer. Som en av de få överlevande alverna ger du dig ut på jakt efter hämnd på dem som slaktade dina vänner, din familj och hela din ras. Spelfunktioner - Upplev en unik, mörk fantasyvärld och berättelse. - Välj mellan sju ogudaktiga vapen, inklusive Firemace och Hellstaff. - Använd uråldriga artefakter för att kasts överjordiska besvärjelser. - Äventyra genom spelet med en vän eller kämpa mot dina vänner i en blodig deathmatch.