Greyhill Incident - Abducted Edition
Greyhill Incident är ett berättelsedrivet överlevnads-skräck-spel som utspelar sig på det tidiga 90-talet. Som Ryan Baker, utrustad med ett basebollträ och några kulor i hans pålitliga revolver, tar dig berättelsen genom det atmosfäriska grannskapet Greyhill som har invaderats av ufon och gråa utomjordingar. UPPLEV EN KLASSISK ALIENINVASIONBERÄTTELSE De senaste dagarnas ökning i paranormala aktiviteter har övertygat de rädda, och nu paranoida, invånarna i Greyhill att utomjordingar finns bland dem. De litar inte på någon. Det lilla grannskapet Greyhill är rädda att säga något och undviker att ringa polisen av rädsla att de ska skickas till psykavdelningen. Ensamma förbereder de sig för att spika för fönsterna och börja vakta sitt eget grannskap. TA DIG GENOM GRANNSKAPET Ryan Baker försöker ta sig igenom grannskapet Greyhill för att rädda en granne som riktigt sitter i klistret. Hitta användbara föremål, lös pussel och träffa andra människor medan du slåss för att överleva invasionen och guidar Ryan genom grannskapet. UNDERSÖK OCH AVSLÖJA SANNINGEN Smyg dig igenom de öppna områdena i Greyhill. Undersök husen och ladorna och leta efter ammunition medan du jobbar dig igenom byn och avslöjar utomjordingarnas konspiration. AKTA DIG FÖR DE GRÅA ”De” är ett konstant hot som försöker röva bort människor från byn, ta prover av allt och experimentera på och sondera folk. Smyg, spring och slåss för att ta dig igenom Greyhill och akta dig för ”De gråa”.