Retro Revengers
Långt ut i de outforskade bakvattnen av centrala Japans mest omoderna delar ligger Ludensborgen, där de fem vännerna, Retro Revengers, plötsligt hamnar i ett främmande land som hotar inte bara deras spel, utan hela deras värld. Ge dig ut på en äventyrlig resa med Ossan, Mao, Matchan och Notchi och utnyttja deras nyfunna förmågor som de har fått av Retrogudinnan. Möt följeslagare från förr, försvara dig mot fiender och besegra bossarna som blockerar vägen till Demonöverherren av Trippel-A. Utforska olika nivåmiljöer och förmågor tillsammans med varje följeslagare i en snygg 16-bitars pixeldesign, ackompanjerad av retromusik. Bemästra karaktärernas olika krafter när du reser genom olika miljöer fulla av oförlåtande fiender i detta plattformsspel i retrostil. Eftersom banorna och deras mekanik förändras på din väg genom spelet måste du växla mellan karaktärerna för att hitta den snabbaste vägen genom varje nivå. Den käcka musiken och ett narrativ späckat med referenser och dolda överraskningar håller dig på helspänn och väl underhållen ända till finalen!