The Last Shot
Plattformsäventyrsspel som utspelar sig i en krigshärjad diesel-punk-värld. En äventyrlig ingenjör, en diesel-punk-värld delad av oändlig konflikt, och en hel del kolossala vapen. Låter som en bra tid! Med massiva krigsmaskiner som hotar ditt hem, kommer du vara den lilla kugghjulet som stoppar allt? The Last Shot är ett plattformsäventyrsspel som utspelar sig i en krigshärjad diesel-punk-värld. Militaristiska städer kämpar oändligt med massiva vapen, alla strävar efter att vara den sista som står kvar. Istället för din typiska muskulösa superhjälte tar du rollen som en ödmjuk maskiningenjör. Du arbetar outtröttligt för att producera granaterna som nästan omedelbart skjuts in i en grannstads blottade delar. Hej, det betalar räkningarna. Det kommer dock en dag då din bekväma rutin avbryts och du kastas ut i den yttre världen på en farlig resa. För att rädda dina vänner och staden du älskar måste du avslöja en hemsk konspiration och hitta ett sätt att avsluta en ondskefull plan. Utforska världen runt dig för att lära dig mer om dess historia och traditioner, lösa otaliga pussel och pilla med maskiner och anordningar i alla former och storlekar. Nyckelfunktioner: - Original handritade bilder i stil med gamla tecknade filmer. - Lös unika pussel med din ingenjörskunskap. - Använd dina medfödda förmågor för att reparera, skapa eller förstöra vitala verktyg och maskiner. - Behärska de mekaniska underverk som du hittar under dina resor. Kör terrängfordon, jetpacks, pansartåg, rörliga plattformar och mycket mer. - Utforska en vidsträckt och fascinerande diesel-punk-värld, som lever enligt krigstidens lagar. Beundra den slående teknologin och arkitekturen när du gräver djupare för att upptäcka alla dess hemligheter.