Yakuza Kiwami
Yakuza, det första spelet i SEGA:s kritikerrosade actionserie, får en extrem remake i Yakuza Kiwami. För att rädda sin bästa vän tar Kazuma Kiryu på sig skulden för ett brott han inte begått och döms till 10 års fängelse. När han väl kommer ut är Kiryu utesluten från sin yakuzafamilj och ensam i en värld han inte längre känner igen. Saker och ting förvärras när 10 miljarder yen försvinner från Tojo-klanens valv, Kiryus förra yakuzafamilj, vilket sätter igång ett krig i Kamurochos bordellkvarter. Tillsammans med den mystiska flickan Haruka måste Kiryu slåss för att överleva och avslöja sanningen bakom kaoset omkring dem.